W Cities Skylines 2 dostaniesz dużo pieniędzy, ale wydatki również będą srogie

Dociekliwi fani dostrzegli coś ciekawego w materiałach z Cities: Skylines II, czyli kontynuacji przebojowej strategii o budowaniu miast od studia Colossal Order.

Fani dopatrzyli się w sequelu znacznie bardziej realistycznych kosztów zarządzania miastem.

W pierwszej części kwoty są mocno umowne. Jeden dolar w grze odpowiada mniej więcej tysiącowi dolarów w świecie rzeczywistym, więc za 70 tys. dolarów wybudować możemy to, co normalnie kosztowałoby ok. 70 mln dolarów. W rezultacie np. na skonstruowanie szpitala w Cities: Skylines musimy wydać 65 tys. dolarów.

Analizując materiały z Cities: Skylines II, gracze odkryli, że koszty w grze wydają się znacznie bliższe tym rzeczywistym. Przykładowo utrzymanie remizy strażackiej pochłania standardowo 178.600 dolarów miesięcznie, a jej rozbudowa wymaga zainwestowania 240 tys. dolarów.

Na screenie z wydatkami budżetowymi różne pozycje kosztują od kilkuset tysięcy do kilku milionów dolarów miesięcznie, a całe wydatki miesięczne miasta to ponad 11 mln dol. Dla porównania – w pierwszej części na utrzymanie średniej wielkości miasta musimy każdego miesiąca wydawać ok. 50 tys. dolarów.

Gracze zauważyli również, że także pod względem liczebności populacji autorzy zwiększyli realizm rozgrywki względem bardzo umownej pod tym względem pierwszej części. Jedno z miast pokazanych na materiałach z Cities: Skylines 2 ma 112 tys. mieszkańców.

W sequelu otrzymamy więc znacznie większe kwoty do dyspozycji, ale równocześnie wielokrotnie wzrosną koszty zarządzania miastem i oraz jego rozbudowy.

Źródło:
"Adrian Werner" - GRY-OnLine


Klemens
2023-07-19 19:22:06